2011-03-22

k o n s t i g t



Fabriken bjuder in till vernissage denna vecka då tisdagstemat är

KONST

För mig kan konst vara just konsten att se konst i det lilla, det enkla, det vardagsnära

Vårt hem är ganska fattigt på konst i traditionell bemärkelse faktiskt. Något jag då och då kan tycka är trist. Men det är ju liksom självvalt. Jag är kräsen.  Men jag kan i bland till exempel tycka att tapeten i trappan är som ett konstverk... Flummigt, ja jag vet!

Att fånga min fina lilla tjej på väg upp som här, kan också vara en konst (i dubbel bemärkelse i bland ;)


T i n a



10 kommentarer:

  1. Dina tolkningar är så härliga och fyllda av nya perspektiv, men ack så sanna!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Bra där! Konst är konstigt! :))

    Kraam AL

    SvaraRadera
  3. Konst är så mycket mer än tavlor :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Snygg tapet. Rätt om konst. Och framförallt - sicket jädrans fint foto. Urcoolt! :)
    /kristina

    SvaraRadera
  5. Snygg tapet. Rätt om konst. Och framförallt - sicket jädrans fint foto. Urcoolt! :)
    /kristina

    SvaraRadera
  6. Har sagt det förut och jag säger det igen - jag bara älskar den där tapeten som ni har!
    Och du har helt rätt. Det är en konst att se det vackra i det lilla!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Tycker mycket vardagligt är konst i det lilla - tycker mycket om det. :-)

    SvaraRadera
  8. Kunde vara min tjej som går där, ungefär samma utseende =)

    SvaraRadera
  9. Otroligt fin bild! Härlig kontrast med hennes jeans och mørka strumpor mot den fina fina ljusa tapet! Och, du har helt rätt när det gäller konst, det beror på ögat som ser, och alla ser jo olika. Det är det som är så bra med konst! En fråga: Vad är detta för tapet, hvilken produsent och namn? älskar tapeten!

    SvaraRadera


Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar!
kram | Tina