2011-09-26

moodboard




Den svartvita bilden från Lotta Agatons vardagsrum är en av de absolut mest inspirerande bilder jag vet. Den kommer säkert att vara medelpunkten även vid vinterns och vårens moodboards. Jag är också väldigt förtjust i de vackert komponerade höst bilderna (med fikon och eklöv) som jag fick från Anna-Malin förra hösten. Det var kul att plocka fram dom igen!






Den tvåfärgat grå väggen i köket är då och då även den en slags moodboard här hemma. Men just nu är den en mycket rörig kom-ihåg-plats i stället. Praktiskt ja visst, men inte direkt estetiskt tilltalande ;)






Fotografen Steve McCurrys fantastiska bild på den afhganska flykting-flickan är känd över hela världen och jag förtrollas av intensiteten i hennes ögon. Jag tycker att det är en av de vackraste bilderna som finns och den platsar även den på alla mina framtida moodboards.






Den stora magnetiska svarta-tavlan i vardagsrummet är en perfekt visuell lekplats som snabbt byter skepnad. I helgen var den fantastiskt dekorerad av mina små brorssöner. Men idag torkades den av och fick bli plats för höstens första temabloggning hos Fabriken.

Roligt att vi är i gång igen, och jag ser mycket fram emot att såväl förhoppningsvis inspirera er som att låta mig inspireras av er alla!


T i n a


18 kommentarer:

  1. Himla läckert! Jag håller med, den flickan har en blick som man minns - fotot är berömt mycket välförtjänt. Man kan ju bara önska man skulle ta ett sådant någon gång! :-)

    SvaraRadera
  2. Det snyggaste mood-board på fabriken!
    En härlig och snygg känsla du förmedlar i dina bilder!

    Extra kul att du är tillbaka!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du gillade mitt lilla bidrag. Som sagt det behöver inte vara platt..:) Gillar din tavla med alla ting...rörigt ja men vad gör det...gillar detta skarpt. Ha de gott Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också Lotta Agatons bilden :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt moodboard du gjort med underbara bilder!
    Vad kul att du tittade in hos mig och tack för din fina kommentar.
    Jag lägger in din fina blogg på min blogglista.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Så himla snyggt! Älskar dina bilder, så läckra och inspirerande. Idag ska jag minsann försöka få till lite bilder på min moodboard.

    Kramar från C.

    SvaraRadera
  7. Härlig inspiration. En stor magnettavla skulle jag också kunna tänka mig, vore härligt att ha en plats där det alltid kunde vara lite kaos :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Oj, tack så mycket :)
    Jag måste säga att jag gillar din moodboard bäst av alla jag har sett hittills, och det är sant :) Snyggt snyggt!
    Gillar bilden på gallret och kottarna längre ner på bloggen också. Mycke kreativt!

    SvaraRadera
  9. Men oh la la, vad snyggt! Älskar den STOOORA vägg med plats för massvis av ombyte och inspiration. Och vem gillar inte Lotta Agatons vardagsrum. Jojo, hr har du en till!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Fantastisk fin moodboard, med genomtänkta val med både inredning och foton. Som du vet gillar jag fotande och Agatons vardagsrum, ahhh.

    Grenen bara perfekt framför moadboarden!

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  11. Tack för dina fina ord om min moodboard. Jag skäms lite över att jag inte tog mig tid att skriva hos dig när jag såg din moodboard men nu känner jag att jag måste erkänna att din åkte rakt ner i min inspirationsmapp :). Bilderna är helt i min smak och upplägget med den sneda grenen som avdelare mot den i övrigt tomma svarta tavlan är så grymt läckert så jag nästan får ståpäls på armarna.

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  12. Tack for din fina kommentar hos mig, jag alldeles lycklig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. otroligt läckert!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Va trevligt att du tar dig tid att lämna en kommentar! Tack!

Jag har för avsikt att försöka svara på alla eventuella frågor och kommentarer direkt här i kommentarsfältet!

kram | tina