2011-12-18

julpyssel 2011



Enkel snöfallsgirlang av runda vita tapetprover som vi sytt på symaskinen. Stålstjärna som jag virat vita linneremsor runt och en nedblåst gren som vi gjort små mini bollar av papperslera och trätt  vit sytråd igenom med nål och låtit torka på plats




Fabriken har lyckats få ihop en fin samling julpysselkreativitet från sina medarbetare! Verkligen mysigt att bli inbjuden i så många ombonade och inspirerande julhem. Tack snälla ni!

Vårt december har ju dominerats av influensa och overkligt långa feber-härdsmältor med tillhörande vrålhosta. Jag har idag dessutom fått konstaterat på stadens jourmottagning att jag dragit på mig ytterligare en bacill som gett mig lunginflamation. Jag är  inte någon hurtig och glad bak-pyssel-julmysar-mamma  precis just nu om man säger så.

Men det lilla vi lyckats pyssla de stunder alvedonet hjälpt som bäst vill jag bjuda er på! Dessvärre är det bilder som med tydlighet signalerar brist på ljus och avsaknad av icke skakig fotograf. Men det får ni stå ut med.




 Ytterligare en stålstjärna lindad med tygremsor pryder runda fönstret i trappan




Girlang som lillasyster sytt av vår lokala morgontidning





 2011 års julkort - 10x10 svartvita kort, washitape, dymostripes och svarta dubbelkort. Enkelt och personligt.



Mängder av runda julgransprydnader har tillverkats och fler ska det bli är det tänkt.Världens enklaste pyssel och kanske rent av världens finaste med sina olikheter!? Pepparkaksmått och stämplar från Claes Ohlsson och lite vatten för att jämna till kanterna är allt som behövs. Leran lufttorkar på en dag eller två.





Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av att jag har en familj som gärna vill ta hand om mig. Jag ska titta lite kärleksfullt på mannen och faktiskt tacka honom för att han till slut lyckades övertala mig att åka till farbror doktorn för att få medicin. Mannen visste hela tiden att jag hade lunginflammation nämligen. Jag visste, men förträngde. Han var klok. Jag var dum. Men nu ska jag vila mig frisk tills tomten kommer. Typ.


T i n a