2013-02-25

en lysande idé




Imbergs Arkitekter är ett Stockholmsbaserat familjeföretag som ritar hus och inredningar. De arbetar mycket i Stockholm och på Gotland och driver dessutom butiken E. Torndahl, med fokus på noga utvald Skandinavisk design.




Jag är galet förtjust i deras lamp-idé som förutom i Stockholmskontoret ovan, även återfinns i sommarhuset på Gotland, om än med ett något annorlunda uttryck. Men man ser att de på något sätt kommer från samma skapare. Jag blir inspirerad, det är ju en tokigt enkel konstruktion. 




Plywooden är något som jag ju alla redan fört in i mitt hem, i sovrummet. Fast jag valde ju att ge den en mer väderbiten nyans innan den fick bilda fond bakom vår säng >>


Hoppas ni har fått en bra start på veckan och att ni liksom jag har en känsla av att detta kan komma att bli en av de bättre veckorna på länge!


kram | tina