2013-08-11

tillbaka

Är det möjligt att återuppstå från det näst intill döda tillstånd som jag ur ett bloggvärlds-perspektiv sett befunnit mig i tre månader?

Självklart. I bloggvärlden gör man ju som man vill. Bloggar utan tvång och prestige. Hoppas ni håller med, och välkomnar mig tillbaks. För nu är jag här igen. Kul.
 
 

bilden är tagen på Azorerna maj 2013 (den resan ska jag berätta mer om en annan dag) 
 
 
Jag åt en "slapparfrulle" i soffan i morse och hade tv:n på i bakgrunden och hörde Peter Apelgren ge relationsråd (!?) Åh han är så fantastiskt rolig. Jag kan inte återge ordagrant alls, men sammanfattningsvis så sa han något i stil med

"Skit i sommaren, den är så fort över och den blir nästan aldrig så där bra som du tänkt. Satsa på hösten i stället. Köp det dyra vinet då, då ska du se att det smakar..."

Ja va sjutton, jag börjar jobba i morgon igen och  semestern är över (fast den har faktiskt varit riktigt bra med såväl kristallklart och badkarsvarmt Turkiethav som solig och vacker dansk sandstorm, Skagenmagi, intensiva övernattningsgäster och snyggshopping mm) och det känns som om hösten är väldigt nära. Så jag satsar på den från och med nu. Eller i alla fall från och med alldeles snart...När jag tänker efter så är det ju faktiskt fortfarande sensommar. Jag håller kvar i den, men jag har bestämt mig för att satsa på hösten. Det har jag.
 
 
kram | tina