2014-07-08

DIY tips | bygg sängunderrede av sj-pallar


foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se
 
I ett av tonårsrummen hemma finns detta hemmasnickrade sängunderrede. Ett i mitt tycke väldigt bra sätt att använda gamla sj-pallar, eller lastpallar som en del kallar dem. Jag har ju även en bänk i vardagsrummet där det är just sj-pallar jag använt mig av. Se här och här  )
 
Det lite ruffa uttrycket kan tyckas passa extra bra i ett tonårsrum då det harmonierar med den ack så väl igenkända kaosstämningen som allt som oftast kännetecknar rummet. Klädhögarna som kommer och går (och kommer snabbt igen) överkastet som tycks vara rummets onödigaste pryl och drivor av tofsar och tomma vattenglas... 
 
 
foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se

 
Men jag blir faktiskt inte lika irriterad av den ständigt återkommande oordningen som mannen i familjen tycks bli, då jag faktiskt vid närmre eftertanke faktiskt känner igen mig. Väldigt väl till och med. Jag hade också samma kaosartade ordning i mitt flickrum. Minns särskilt klädhögarna och hur jag gjorde emellanåt då jag skulle städa. Jag samlad varsamt men snabbt ihop allt i en hanterbar hög och smet med bestämda steg ut till familjens tvättkorg där jag skapade, en för min kära mor tröttsam översvämning. Alltså. Jag förstår henne. Men förts NU när jag själv drabbas av samma beteende från mina tjejer. Det som verkade så smart och effektivt när jag var ung verkar allt annat än smart och snällt idag. Men ändå...


hej hej
 

Förresten! Missa inte denna FINALE SALE ...